KEĎ SI Z VÁS LIDL A SME ROBIA SRANDU

0
1473

Tak a zasa tu raz máme krásnu ukážku mienkotvornosti média zvaného SME. V týchto dňoch prebiehajú masívne nadávačky na reťazec Lidl, ktorý pomazal kresťanské kríže na fotografiách kostolov, ktoré používa na obaloch svojich výrobkov.

Na „mienkotvornom“ sme.sk samozrejme vyšiel článok, ktorý vzhľadom na jeho ideologické zameranie spomínanú praktiku div že nepochvaľuje. Už titulok je krásny „Lidl vymazal kríže z kostolov, vysvetľuje to SNAHOU O NEUTRALITU„.

Pokračujú v štýle, že je to tak „už prinajmenšom tri roky, no až teraz vyvolali na sociálnych sieťach vlnu nevôle medzi zákazníkmi Lidla.“ – v preklade ach tí ľudia sú ale idioti, teraz riešia také staré veci…

Samozrejme nechýba ani citácia vyjadrenia komunikačné oddelenie českej siete v z není „Súčasťou našej obchodnej politiky ako medzinárodnej obchodne spoločnosti je aj zachovanie náboženskej a politickej neutrality“ – v prekladé ó, aké úctyhodné, však oni chcú mier a toleranciu pre všetkých.

Taktiež nechýba ani citácia PR sypania si popola na hlavu „Zároveň vás ubezpečujeme, že vezmeme do úvahy spätnú väzbu na súčasný dizajn obalu pri ďalšom návrhu v budúcnosti“.

Aby toho nebolo málo, na záver Adam Valček ešte raz zdoraznili, že v Lidli „Obal používajú už roky. Aj keď kritiku vyvolal dizajn obalov potravín až teraz, v skutočnosti Lidl fotografie kostolov bez krížov používa prinajmenšom už od roku 2013.“ A ako bonus do článku vložili odkaz aj na viac ako pol roka starý článok s titulkou Šéf Lidla: Zvýšili sme platy, čo ocenila aj konkurencia“.

Človek si to prečíta a pomaly naodobudne dojem v zmysle  – Ó jeho blahorodie skvelý korporátny LIDL, sú to ale tí pištiaci „križiaci“ prispatí idioti… “

Diskusia k článku na sme.sk samozrejme nie je otvorená.


No a teraz sa pozrime do reality. Stačí aby ste si pozreli napr. reklamu z leta tohto roku a razom je celý článok citujúci kvetnaté reči korporácie minimálne úsmevné.

Áno vidíte dobre. V televíznej reklame a samozrejme aj na letákoch bola bez problémov nejaká „orientálna vežička“ s polmesiacom. Ale to vám SME samozrejme nenapíše. Lebo dobre vie, že tak ako kresťania používajú symbol kríža, tak moslimovia používajú ako symbol polmesiac s hviezdou. Takže asi toľko k zachovaniu náboženskej a politickej neutrality.


Inak sme.sk o dva dni prišlo s ešte jedným článkom s názvom „KDH žiada Lidl, aby sa ospravedlnil za vymazanie krížov“ a dokonca sa odvážilo otvoriť diskusiu. Ale netrvalo dlho a pod článkom pribudla poznámka „Pre opakované porušovanie Kódexu diskutujúceho sme diskusiu uzavreli.“ Internetové archívy uložili bohužiaľ už iba toto, takže čo sa tam presne dialo už asi nezistíme:

PS.: podľa silných rečí internetových hrdinov by človek mohol očakávať miliónové poklesy tržieb tohto reťazca, ale všetci samozrejme vieme, že stačí dať o cent lacnejší rožok a tí istí „bojkotujúci“ hrdinovia napochodujú do predajne a hneď je všetko zabudnuté…

JÁN GAŠO
Dobro je to, čo treba v dnešnej dobe podporovať... Vidím aj to, čo iní vidieť nechcú...
Prihlásiť sa na odoberanie notifikácií
Upozorniť ma na
guest

0 Comments
Vložená spätná väzba
Zobraziť všetky komentáre