AKO SA ZO SLOVENSKA MÔŽE STAŤ DAREBÁCKY ŠTÁT EXTRÉMISTOV

0
1382

V úvode by som sa najskôr chcel takto verejne poďakovať Stančimu  a jeho perfektnému  a kvalitnému blogu, (http://afinabul.blog.cz/1210/sme-sk-informuje) bez ktorého by som sa k tejto informácii ani nedostal. V skratke čo sa stalo. Na troch spravodajských weboch (linky sú v Stančiho blogu) sa vyskytla na prvý pohľad do bodky tá istá správa, avšak na najnavštevovanejšom spravodajskom webe SME.sk sa tam čírou náhodou priplietli nenápadne slovíčka. A nie hocijaké.  Konkrétne do vety obsahujúcej „ide o pochod“ sa priplietlo „ide o protivládny pochod extrémistov… Ale pod článkom bol aj 24 hodín po zverejnení uvedený autor TASR. Nie je divu, že v diskusii pod článkom sa už začali objavovať hanlivé komentáre ale na TASR…

Po mojej skúsenosti z minulosti, kedy SME, “neodhadlo” správne počet protestujúcich a poradili mi, že v prípade, ak zistím chybu v článku mám použiť ich tlačidlo, s ktorým sa dá upozorniť na chybu v článku. Rozhodol som sa teda, že tento krát ho otestujem. Dnes, v čase 14:29 som cez tlačidlo „upozornite na chybu“ spolu s kontaktom na mňa poslal nasledujúcu správu: „Dobrý deň, chcem poprosiť o vysvetlenie. Údajne je do pôvodnej správy TASR doplnené slovíčko “extrémistov”. Veľa ľudí to zaujíma, takže upozorňujem, že prípadnú odpoveď resp. vysvetlenie zverejním. Ďakujem za skorú odpoveď. Ján Gašo“

Ani nie po hodine od upozornenia, bol článok opravený. Spomínané spojenie o protivládnom pochode extrémistov zostalo. Pribudli však nejaké vyjadrenia od organizátorov atď. A upravila sa už aj pätička, kde už okrem TASR bolo aj baa. Poznámka o aktualizácii, resp. úprave žiadna…

Keďže pre mňa toto nebolo vyriešenie problému a už vôbec nie zodpovedanie mojej otázky, kde sa stala chyba, v čase 15:46 som poslal cez už osvedčené tlačidlo, opäť aj s kontaktom na mňa druhú správu: „Dobrý deň, to som ešte raz ja. Keďže ste za necelú hodinu stihli prepracovať článok, tak ste pravdepodobne dostali moje upozornenie. Ale stále mi neprišla odpoveď, kde sa stala chyba, že hoci sa u Vás článok tváril ako prevzatá správa z TASR, líšila sa jedným slovíčkom “extrémistov”. Ešte teda počkám 120 minút a ak neobdržím vysvetlenie, zverejním to ako z Vašej strany bez odpovede. Ďakujem. Ján Gašo“

O pol hodiny mi prišla takáto odpoveď:

Dobrý deň,

redakcia sme.sk si vyhradzuje práva redigovať, dopĺňať, upravovať, krátiť, či spájať všetky agentúrne správy podľa vlastného úsudku a uváženia. Pôvodné texty tiež môžu obsahovať faktické chyby či oneskorene reagovať na aktuálnu situáciu. Rovnako postupujú redakcie všetkých online aj papierových periodík na celom svete. Ak sú zmeny oproti pôvodnému textu značné, doplníme tiež autora správy ako r (redakcia), sme.sk, skratkou spravodajskej sekcie, autorskou skratkou, alebo celým menom redaktora – odstupňovane podľa rozsahu úprav. Minimálne zmeny v texte ponechávame bez zmeny autora, pretože editovaný je úplne každý text, ktorý vyjde na sme.sk. Za obsah všetkých (aj prevzaných) správ na webe sme.sk je zodpovedná redakcia sme.sk.

S pozdravom, XY, editor sme.sk

Čo dodať na záver? Snáď iba zacitovať Stančiho: “Názor si urobte sami”

Pocitadlo.sk

DISKUSIA K ČLÁNKU

avatar
  Prihlásiť sa na odoberanie notifikácií  
Upozorniť ma na